Video Cursus op LinkedIn Learning
–

–
Waarom koos ik voor deze workshop?
Relaties met klanten vormen de basis van je consulting business. Of je nu voor een groot bedrijf werkt of solo gaat als zelfstandig consultant, de principes van client management zijn hetzelfde. Het gaat allemaal om het opbouwen van een goede verstandhouding, effectief communiceren en vertrouwen scheppen. Dit aspect draag ik persoonlijk hoog in het vaandel. Als startend ondernemer wil ik hier ook meer dan zeker op inspelen en goed ondersteunen.
–
Workshops volgen?
Het volgen van workshops is een opdracht van school uit. Die workshops bieden zo meer leervaardigheden en skills om toe te kunnen passen in de praktijk. De praktijk zelf is volop aanwezig in onze richting. Bij het opstarten van een project leren we om te vertrekken vanuit de klant en zijn probleem, om daar dan volop op in te spelen.
–
LinkedIn Learning
De cursus heb ik gevolgd op LinkedIn Learning. Dit is het leerplatform voor de leergierige gebruikers van LinkedIn. Ondanks dit de eerste workshop was die ik volgde op dit platform kon ik er meteen goed mee overweg. Er worden tal van verschillende interessante cursussen aangeboden, zelf heb ik er dan ook 6 gedaan.
–
De lessen zijn onderverdeeld in hoofdstukken, die gemiddeld een kwartier duren. Na een hoofdstuk volgt er een bevraging, wanneer men alle vragen juist heeft kan er worden overgegaan naar het volgende.
Op het einde van de gehele cursus volgt er een examen. Tot slot wordt er een certificaat overhandigt.
–
Wat heb ik bijgeleerd en wat vond ik het meest interessant?
Op school leren we voornamelijk over het richten op de klant. Maar wat hier uitstak volgens mij is ook het positioneren van jezelf, en niet alleen je klant. Je leert naast theorie ook enkele praktische zaken zoals het hosten van meetings. Onder de theorie valt dan eerder hoe je veranderende relaties aanpakt en hoe je je klantenrelaties zelf aanpakt, onderhoudt en niet te vergeten opslaat in je database naar keuze.
